PROJECTES

formulari d'Auto / Co Avaluació treball equip segons els següents criteris



CONSULTA...



PREHISTÒRIA A LES ILLES BALEARS

Recorda: la història dels diferents pobles i cultures només comença quan s'empra l'escriptura (la història es conta pels mateixos protagonistes).


 El joc de la prehistòria

CONEGUEM LA POSIDÒNIA
Descobreix les espècies que viuen a la posidònia
Enfonsa't al bosc en miniatura
Dibuixos podidònia
L'ésser viu més gran de tots
Les praderes de posidònia
La vida a la posidònia
La posidònia, una espècie amenaçada.
Per què és important protegir la posidònia?

Avalua't! Posidònia
Avalua't! Ecosistemes marins 

ELS RESIDUS I LA MAR

Ja sabem que tenim un problema amb els residus que se generen a Mallorca i que no aconseguim reciclar (recordau l'article de Diario de Mallorca). També sabem que alguns d'ells acaben a la mar...

Això ens hauria de fer reaccionar. Si no estau convençuts, mirau aquest vídeo sobre plàstic a les nostres platges
Però tornant a la incineradora...Ja no podem cremar més! No hi ha espai!
Avui mateix aquest problema ha sortit a premsa (Ara Balears) i a televisió (IB3)

S'està pensant una llei que solucioni aquest problema. Encara és un projecte de llei, però el que està clar és que s'ha d'actuar ja!

I ja sabem que aquest problema ens afecta a tots. Tota la humanitat n'és responsable. Recordau les famoses Illes de plàstic? IMPACTANT!

I les conseqüències que pateixen els animals? Calderons, tortugues, peixos... són els protagonistes d'aquest vídeo. No t'ho perdis. A la mar, els residus es mantenen durant molt temps! Si vols saber quin temps tarda en degradar-se, fixa't en aquesta informació

Restes d'arribada
Avui hem començat a fer feina amb tot el material que arriba a la platja. És una pràctica que ens ajudarà a descobrir un nou món ple de sorpreses i coneixements.

Esperam que com a nosaltres, el tema us apassioni. Au idò, a tocar arena i a investigar! Aquests enllaços us serviran per descobrir el que són els briozous i els foraminífers.

Briozous 1
Briozous 2
Foraminífer

 Ah, molt important: hem de definir els dos termes (briozou i foraminífer). Només hem de seleccionar la informació que entenguem i hem de redactar de forma molt esquemàtica. L'enllaç 2 dels briozous, us servirà per definir el termes lotòfor i zooid (vaja paraules més estranyes) i per fer el dibuix d'un briozou.

CONÈIXER LES PLANTES

Posa't a prova
Autòtrofs/heteròtrofs
Arbres/arbusts/herbes
Relaciona
Troba formes fulla
Segueix la frase

Heu de seguir aquest esquema de treball







RECICLATGE I MEDI AMBIENT

Ensenyam a reciclar als nins de segon i tercer
Wao, quin feiner! Després de molt d'esforç i documentació ens hem convertit en experts del reciclatge! Ara ens toca compartir el que hem après. Hem comprovat que a molts alumnes ens costa reciclar bé. Per aquest motiu hem creat aquest joc del reciclatge per treballar amb els més petits. Dimarts serà el primer dia!

Ja teniu les fotos penjades a l'enllàç de més amunt. Quina passada, ens ho passàrem pipa! Teníem una responsabilitat moilt gran. Fer de mestres dels més petits! Creim que ho hem aconseguit. Estan emocionadíssims i saben que poden actuar per millorar la gestió dels residus als patis de l'escola. Conscienciació, ganes d'aprendre i d'actuar per millorar... Repte aconseguit!

Aquesta sols és la primera activitat. N'hi haurà més!

Què feim amb les deixalles? 
On va cada cosa?
Demostra que saps on va?
El joc de la R
El joc d'en Doll
Plàstics a la nostra mar

Com és el punt verd d'Esporles? A la fi coneixem de primera mà on van els residus que generam! Hem anat al punt verd i hem pogut comprovar que dels molts residus que es fan, quasi tots tenen una segona oportunitat. Ja ho sabeu, els residus són recursos... Per cert, quina passada la capoladora de restes de poda! Accedeix a les imatges

Accedeix al model de contracte prova pilot

Feim sabó amb oli usat:
Necessitarem l'ajuda d'un tècnic (n'Andreu) i els següents materials. Aquesta és una bona manera d'evitar que l'oli contamini el medi ambient.

Els efectes negatius provocats per la gestió inadequada dels residus, afecta l'emissió de gasos contaminants a l'atmosfera. A aquest enllaç, trobaràs informació molt interessant. Au idò, ens hi posam?

OBSERVACIÓ DIÀRIA RUDA


Vés a la galeria fotogràfica de la planta que tenim a classe. Podràs observar l'evolució diària de tot el procés de metamorfosi...


Cicle biològic papallona rei

MOSCARD TIGRE
Ei famílies! Ja hem començat amb el primer projecte. Un biòleg ens ha proposat un repte. Hem d'investigar (observar, anotar, elaborar hipòtesis i treure conclusions) el contingut d'un pot de vidre amb uns animalons un poc estranys.

De moment ja hem descobert que es tracta del moscard tigre. Estam feim feina per començar a conèixer aspectes de la seva biologia, comportament, perills que ocasiona... Quan ens haguem convertit en petits experts, rebrem la visita del biòleg i si pensa que ho hem aconseguit, ens proposarà un nou repte.  Si ens voleu ajudar, ja ho sabeu, qualsevol informació és bona. Au idò: vius i orelles dretes. Fins aviaaaat!

Consultoria del moscard tigre 

Per saber-ho tot del moscard
Més informació
Programa de prevenció





Estació meteorològica d'Esporles
Calculadora de petjada ecològica
Herbari virtual
L'oca de les ciències